La sessió participativa de l’Estratègia d'Educació Ambiental per la Sostenibilitat reuneix 25 persones

La sessió participativa de l’Estratègia Ambiental per la Sostenibilitat reuneix 25 persones

La sessió participativa de l’Estratègia d'Educació Ambiental per la Sostenibilitat, que impulsa el grup de treball format per representants dels ministeris de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, d’Afers Exteriors, d’Educació i Ensenyament Superior, d’Administracions Públiques i Participació Ciutadana amb la col·laboració d’Andorra Recerca + Innovació i Andorra Sostenible, ha reunit aquest dimecres 25 persones.

La jornada participativa s’ha dut a terme a l'Edifici administratiu de Govern i ha comptat amb representants de diversos actors dels país, com l’Associació de guies de muntanya, el Cos de banders, la Federació de caça i pesa, el sector d’esquí, com Ski Andorra i l’àrea de medi ambient de Pal-Arinsal i de Soldeu El Tarter. També han participat representants dels comuns de Sant Julià i Ordino, Casa de la Muntanya, la Vall del Madriu-Perafita-Claror, docents de l’Àrea de Formació Andorrana, Col·legi Sant Ermengol i Col·legi Sagrada Família, l’EFPEM, l’Universitat Carlemany i l’Universitat Europea, l’Associació Montessori i la UNESCO.

La sessió s'ha desenvolupar al llarg de gairebé dues hores, durant les quals s’ha fet una presentació als participants, i s’ha explicat el contingut de l'Estratègia Pirinenca d'Educació Ambiental per la Sostenibilitat i Valorització del Patrimoni sorgida a partir del POCTEFA ADNPYR. Tot seguit s’ha obert un debat entorn els aspectes que es posaven de relleu en l'Estratègia pirinenca i s'han compartit reflexions al voltant de qüestions com, per exemple, de quina feina ja s’està desenvolupant a Andorra entorn de l’educació ambiental? Des de quins sectors? Què coneixem de la feina que es fa?... A partir d’aquí, els i les participants s'han agrupat en 4 petits grups per tal de definir quines propostes i accions concretes consideraven que s'haurien de treballar entorn l’educació ambiental al nostre país.

Per finalitzar s’han posat en comú les propostes de cada grup. El secretari d’Estat de Medi Ambient, Marc Rossell, ha agraït la participació als assistents i ha manifestat l’interès de continuar treballant conjuntament i de manera participativa. 

Des d’Andorra Recerca + Innovació animem a continuar sumant aportacions per a l’elaboració de l’Estratègia andorrana d’Educació Ambiental per a la Sostenibilitat, visitant la web www.visc.ad i contestant l’enquesta online, així com aportant les propostes que es creguin convenients.

 

Qüestionari als alumnes de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat

En el marc del pla estratègic, una de les accions és conèixer les inquietuds, perspectives i opinions del jovent del país per tal de radiografiar les tendències que es donen entre l'alumnat del país en clau de sostenibilitat. Per executar aquest objectiu s’ha elaborat un qüestionari autoadministrat dirigit als alumnes de 4t de la ESO i de 1r de Batxillerat del sistema educatiu andorrà, espanyol i francès en el que es tracten diversos aspectes relacionats amb la problemàtica exposada. Altrament, també s’han inclòs preguntes recollides al informe PISA amb la finalitat de realitzar una comparativa a nivell internacional. Totes les respostes seran tractades de manera anònima i confidencial i els resultats s'analitzaran amb criteris purament estadístics.