AR+I porta al IV Congrés d’Ornitologia de les Terres de Parla Catalana les novetats andorranes

Andorra acollirà al 2027 la propera edició del certamen, que reuneix gairebé un centenar d’experts
Andorra Recerca i Innovació (AR+I) ha participat com a entitat organitzadora al IV Congrés d’Ornitologia de les Terres de Parla Catalana (COTPC), que s’ha celebrat a l’Alguer (Sardenya) del 10 al 13 d’octubre. L’esdeveniment ha reunit gairebé un centenar d’investigadors, entitats ambientals i ornitòlegs d’arreu del territori catalanoparlant, per compartir coneixements i experiències sobre l’estudi i la conservació de les aus.
A més de formar part de l’organització, AR+I ha tingut un paper actiu moderant una de les sessions del congrés i presentant una contribució en format pòster dedicada als plans de recuperació d’espècies ornitològiques a Andorra, que elabora el Govern. Aquesta aportació ha permès donar a conèixer els projectes que es duen a terme al país i ressaltar la importància de la col·laboració entre institucions públiques, privades, entitats científiques i la societat civil amb inquietuds ambientals.
El congrés té unes motivacions que van més enllà de la vessant estrictament científica, ja que facilita l’establiment de contactes i enllaços entre persones i entitats que treballen en temàtiques similars arreu del territori, aprofitant un àmbit lingüístic comú que facilita els intercanvis de coneixement més enllà del món estrictament de recerca. Aquest intercanvi d’experiències i coneixement afavoreix la creació de sinergies i projectes conjunts que contribueixen a la conservació de la biodiversitat i la millora del coneixement.
La presència d’Andorra Recerca + Innovació al COTPC reforça el compromís de l’entitat amb la investigació aplicada i la preservació de la biodiversitat al Principat, i consolida la seva participació en xarxes de recerca ornitològica de caràcter transfronterer.
Durant el congrés s’ha anunciat que la propera edició es durà a terme a Andorra al 2027, després de les primeres celebrades a Barcelona, Menorca, València i l’Alguer. Així doncs AR+I agafa el relleu a la Delegació Catalana de l’Alguer, tot i que el comitè científic i organitzador segueix essent del conjunt d’entitats que representen cada un dels territoris implicats.